IOT Ekspertens logo

+45 71 994 993

butik@ioteksperten.dk

Fri fragt over 2000,- DKK


Ofte stillede spørgsmål

1. Hvad står IOT for?

IoT står for 'Internet of Things', og betegner enheder som er koblet til internettet eller blot forbundet til hinanden. Internet of Things er ikke kun, når ting kommunikerer via internettet, men også, når kommunikation foregår direkte mellem tingene. F.eks. når din radio tænder, fordi din bevægelsessensor registrerer, at du kommer ud fra soveværelset, og derfor sender signal til stikkontakten som tænder for radioen – det foregår via tingenes internet – Internet of Things.


2. Hvordan kommer jeg i gang med mit Smart Home?

Du skal først og fremmest vide, hvad dit behov er. Når vi modtager nye kunder, så fokuserer de som oftest på et specifikt formål såsom styring af lys, termostater, måling af strømforbrug, alarmer m.m. og har ikke kendskab til, at det hele kan kombineres uden store indgreb i hjemmet.

De produkter vi forhandler, dækker bredt over mange funktioner. Vi leverer løsninger til hele pakken, hvor alle intelligente enheder kan kobles sammen i dit Smart Home. Home Automation, som det også kaldes, siger netop, at det er hele hjemmet der i fokus og ikke kun enkelte funktioner.

Når du så har overvejet, hvilke funktioner du ønsker i dit hjem, så skal du overveje, hvilken controller du ønsker at anvende. Udviklingen går hurtigt, så vi forstår godt, hvis det kan være svært at overskue. Skriv os en besked eller ring på 71 994 993 og så hjælper vi gerne


3. Hvad er en protokol?

En protokol, er det sprog, som enheder bruger til at kommunikere på et netværk. I shoppen findes der produkter, der blandt andet taler Z-Wave, Wi-Fi, ZigBee og Bluetooth. I Smart Home opsætning er det vigtigt, at det valgte kontrolcenter kan kommunikere med de enheder, du ønsker at tilslutte og dermed skal de tale samme sprog.


4. Hvad er Z-Wave?

Z-Wave er en protokol til trådløs kommunikation, der er udviklet med fokus på lavt strømforbrug. Læs mere om Z-Wave her.


5. Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Skriv til vores kundeservice på butik@ioteksperten.dk eller ring på 71 994 993, så opretter vi din reklamation. Vi bygger vores forretning på service og prioriterer, at vores kunder føler sig godt behandlet!


6. Hvad sker der, hvis internetforbindelsen afbrydes under bestilling?

Hvis din internetforbindelse afbrydes undervejs i din bestilling, registreres ingen ordre. Varerne du har tilføjet til din kurv, vil stadig være der, så når du har fået din internetforbindelse igen, kan du fortsætte din bestilling. Hvis du stadigvæk er i tvivl om din ordre er gået igennem, så ring til os på 71 994 993, eller kontakt os her.


7. Anvender IOT Eksperten cookies?

Læs her, hvordan vi bruger cookies på vores webshop.

8. Har du fundet fejl på siden?

Hvis der opstår problemer på hjemmesiden, er du mere end velkommen til at melde problemet på butik@ioteksperten.dk, så vi kan hjælpe dig igennem, og rette problemet, så det ikke sker igen.


9. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan få mit system til at virke?

Hvis der opstår problemer ved opsætning af produkter eller lignende, så kontakter du os, og så finder vi løsningen sammen. Som oftest.


10. Jeg har indtastet forkerte informationer på min bestilling. Hvad gør jeg?

Skriv til os hurtigst på butik@ioteksperten.dk, eller ring til os på 71 994 993.